4.6.2016

Tipy na výlet: V okolí Pernštejna

Jaromír Chlada VýletyTipy na výlety
Od okresního úřadu v Pernštějně po cyklostezce až do Smilova. Kolem osady Malý Hrzín až do kopce Srní. A dál. Odrážíme se dál... Znáte Chomutovský okres? Jestli ne, určitě se vypravte. Nadherná přiroda všude okolo stojí opravdu za to!

Na sobotu 28. 5. 2016 jsme si naplánovali výlet v okolí obce Perštejn v okrese Chomutov. Pro přepravu koloběžek Doxtor 29x24 a Morxes 28x20 palců v nerozebraném stavu se nejlépe hodí auto s větším kufrem. Délka výletu byla naplánována na 39 km, ale nakonec se výlet protáhl až na krásný skoro maraton.

Start výletu začíná na parkovišti za okresním úřadem Perštejn, naproti místnímu kostelu. Dáte se od kostela dolů z kopce a odbočíte směrem na Lužný. Ještě před mostem přes Ohři odbočíte doprava na cyklostezku 3005. Poté pokračuje cesta stále mírně do kopce mezi rodinnými domy a chatami, posléze silnice končí a stezka 3005 vede lesní cestou až do Smilova. Podél chátrajícího kostelíka směrem doleva jedeme stále po cyklostezce 3005, až dojedeme k přejezdu přes silnice E442.

Za silnicí E442 se vydáme serpentýnami do kopce směrem na obec Srní. Dorazíme k osadě Malý Hrzín, kterou projedeme a stále mírně stoupáme až do Srní. V Srní je možno se vyfotit u památné lípy. U bublajícího potůčku jsme si opláchli obličej a kochali se krásnou přírodou. Obec Srní byla mnohem delší, než jsme čekali, ale nakonec jsme dojeli až k jejímu konci.
Chátrající kostelík u SmilovaChátrající kostelík u Smilova

Po cyklostezce 3005 stále stoupáme krásnou krajinou až k rozcestí, kde se napojujeme na cyklostezku 3002 a pokračujeme po této stezce směrem doprava. Po pěkné hladké silnici přijedeme až na rozcestí Liščí kámen, kde se stezka 3002 kříží se zelenou turistickou značkou. My pokračujeme stále po 3002 a dojedeme do ostré pravotočivé zatáčky, kde stezku 3002 opouštíme a sjíždíme vlevo do lesa po neznačené lesní cestě.

Pro Morxes Sport s nízkým nášlapem byla jízda v terénu trochu problém, ale já na Doxtor 112 jsem si to užíval. Naštěstí po zdolání kamenitého a travnatého úseku jsme najeli na poměrně zachovalou, vyasfaltovanou lesní cestu, po které dlouhým pohodovým sjezdem asi po 9 km dojedeme až k silnici na Krásný les. Zde se dáme po modré turistické značce doleva, po zdolání mírného kopce sjíždíme do obce Krásný les.

V Krásném lese jsme se dlouho nezdrželi, neboť místní restaurace měla zrovna zavřeno. V Krásném lese pokračujeme přes křižovatku rovně po cyklostezce 3001. Opouštíme obec a přijíždíme na rozcestí, kde 3001 končí a my dále pokračujeme doprava po 3002 směrem na Osvinov a Stráž nad Ohří. Serpentýnami vystoupáme nad romantické údolíčko a stále mírně stoupáme až do osady Osvinov.

Cyklostezka 3005Cyklostezka 3005
Těsně před Osvinovem nás konečně dostihla bouřka, která o sobě dávala vzdáleným hřměním vědět po celou trasu. Naštěstí jsme narazili na přepychový dřevěný přístřešek určený pro grilování i s pohodlnou lavicí, kde jsme se ukryli před deštěm. Když po 20 minutách přestalo konečně pršet, zjistili jsme, že přístřešek patří k místnímu penzionu, vedle něhož jsme celou dobu seděli netuše, že jsme se tam mohli jít posilnit.

Rozhodli jsme se pokračovat dále a pustili se dolů prudkým krpálem, úzkou silnicí, která nás dovedla až do Stráže nad Ohří. Na mokrých silnicích jsem ocenil vlastnosti kotoučových brzd koloběžky Doxtor 112.

Ve Stráži nad Ohří přejedeme silnici E442 směrem doprava a hned odbočujeme doleva na most přes řeku Ohři. Za mostem se stočíme doprava a pod viaduktem se napojíme na cyklostezku č. 6, po které pokračujeme směrem doleva.

Cyklostezka č. 6 vede málo frekventovanou silnicí kolem nádraží Stráž nad Ohří a střídavě mírně do kopce a z kopce vede po hezké hladké silnici do obce Korunní, ve které se stáčí známá minerální voda.

Projedeme obcí Korunní a přes osadu Kamenec se dostaneme až do Okounova s krásným místním kostelem. Na křižovatce se dáme doleva po stezce č. 6, přejedeme železniční trať a míjíme železniční stanici Perštejn. Přejedeme most přes Ohři a jsme zpátky v Lužném. Z Lužného vystoupáme do Perštejna, kde naše cesta úspěšně končí.

Místní pamětihodnosti a další zajímavosti najdete na odkazu: https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy