Přejezd Kanady na koloběžce, díl II.

Pepa Kvita   23.4.2016 Expedice
Edmonton na koloběžce Edmonton na koloběžce

Pokračování povídání Pepy Kvity o plánovaném přejezdu Kanady na koloběžce. Dnes něco o tom, jak se na tento šílený výlet připravuje...

Ještě než se dostanu k tomu, jak se připravuji na přejezd Kanady, koukněte určitě na tento link. Dozvíte se, jak můžete nově přispět Nikolce na její léčbu. Všem co přispějí, velice děkuji a všem ostatním děkuji za sdílení - díky Vám může přispět třeba někdo jiný: https://www.generosity.com/medical-fundraising/story-fearless-nicol-who-needs-your-help/x/13814452

Dále jsem velice rád, že Guido Pfeiffermann potvrdil účast na přejezdu Kanady na koloběžce. Můj druhý parťák Frederic Benoist je po operaci kolene a v těchto dnech začíná jezdit na koloběžce. Podle posledních zpráv koleno zatím drží.

Koloběžka na přejezd Kanady 

Veškeré informace ohledně koloběžky, na které pojedu, naleznete zde: https://footbike4everyonecom.wordpress.com/super-heavy-duty-bumble-bee-neboli-super-cmelak-ktery-toho-hodne-snese/ (jde o MIBO Revoo, pozn. red.).

Pár změn mám ovšem ještě v plánu. Určitě chci jiny typ řídítek, nové blatníky, a jestli to bude možné, také jinou přední vidlici, která bude lehčí a hlavně sníží nášlap minimálně o 1,5 cm. Jedna z posledních věci bude úprava stávajícího nosiče nebo jeho výměna za nový. Už víme, že pojedeme bez podpory a všechno vybavení povezeme na koloběžkách. Není to jednoduchá verze, avšak jakékoliv jiné verze jsou nereálné hlavně z finančního hlediska.

Plně naložené Revoo pro přejezd KanadyPlně naložené Revoo pro přejezd Kanady Na tréninku v okolí EdmontonuNa tréninku v okolí Edmontonu

Jak se připravuji na tento extrémní přejezd?

S fyzickou přípravou jsem začal minulý rok na podzim. Tehdy jsem potkal Marka Pluhaře (za měsíc ho můžete vidět v reprezentaci ragbistů do 21 let v Srbsku), který byl v Edmontonu na jeden semestr na univerzitě. Bavili jsme se o mém bláznivém snu a on ho viděl hrozně optimisticky. Velice mě to nakoplo a od té doby jsem věděl, že do toho půjdu. Marek mi pak vytvořil tréninkový plán a jídelníček.

Ze začátku jsem cvičil každý den doma cviky na zpevnění těla. Šlo konkrétně o kliky, dřepy s výskokem a leh sed. Začal jsem zlehka a postupně každý den jsem navyšoval počet opakování. Do toho jeden den v týdnu běhaní a další dva koloběžka. Další fáze přípravy byla zpevnění těla a zvýšení kondice. Ve zkratce šlo o čtyři dny v týdnu posilovací části (3 x posilka a 1 x kruháč) a 2 x týdně kardiotrénink. Poslední den byl ten nejdůležitější, tedy odpočinkový pro regeneraci svalů. Posilovací část jsem cvičil ve velkém sportovním centru (Kingman), kde bylo možné vše dělat pěkně pod střechou v teple. Nejdříve jsem se musel naučit správně technicky pro mě nové cviky a postupně v čase se zvedaly opakování a váhy. Kardiotrénink byl pro mě mnohem zajímavější. Přes zimu jsem chodil na brusle a když byl sníh, tak se mi velice zalíbily běžky. Na běžkách jsem párkrát jezdil, když jsem byl ještě dítě, ale tady jsem měl pořádné vybavení a hrozně jsem si to užíval. V Edmontonu je upravovaná běžecká trasa přímo v centru města na golfovém hřišti. 

Zima je tu někdy až do květnaZima je tu někdy až do května

Další mojí kardioaktivitou bylo jednou týdně ve stejném sportovním centru plaváni. Pro normálního člověka nic speciálního, ale já jsem plavat nikdy neuměl a díky moc horlivým učitelkám plavání na škole jsem měl z vody až moc velký respekt (strach :-D). Marek mi potvrdil, že plavání bude pro mou přípravu vhodné. Kamarád Honza mě začal učit plavat. Nebylo to jednoduché, ale nyní již něco málo uplavu.

Normálně je v Edmontonu zima až do května. Letos ovšem byla naštěstí pro mě velmi slabá. Jakmile se oteplilo, začal jsem jezdit na koloběžce. Teploty sice i tak občas padaly pod nulu, ale přesto jsem vyrazil na koloběžce do práce každý den. Největší zimu, kterou jsem zažil na koloběžce, bylo -25C, ale když máte masku a dobré rukavice, na koloběžce vám zima ani moc není.

Do práce na koloběžce

Do práce na koloběžce jezdím vlastně stále. Protože to ale není daleko, jezdím momentálně v rámci tréninku s 9 kg báglem na zádech. Když mám čas, snažím se jezdit delší trasy, což je ve velkém městě o trochu složitější. Na cyklostezkách tu nemáme úplně perfektní asfalt a jsou tam chodci a někdy i psi. Jak to v Edmontonu při trénincích vypadá, se můžete podívat zde: 

S několikakilovým batohem jezdím také, když nemám 6 hodin času na trénink. Zajedu si kratší trasu se zátěží a výšším tempem.

Donedávna jsem používal pro záznam trasy jen mobil s aplikací Sport- tracker. Při nákupech jsem si obstaral normální bezdrátový tachometr s teploměrem a pak GPS tachometr Polar V650 a tracker v jednom. Tyto nové vychytávky začínám používat při tréninku.

Chtěl bych vás, kdo jel na koloběžce něco delšího na více dní, požádat, zda byste mi nedali nějaké dobré tipy na lehká, rychle připravitelná a hlavně hodně energetická jídla, která se dají koupit v normálních obchodech. Pište případně do komentářů pod článkem.

Díky za váš čas a zájem o tento projekt. Více informaci najdete na mém blogu nebo FB.

https://footbike4everyonecom.wordpress.com/   

 

Mohlo by vás zajímat

Napsat komentář

Komentáře

reagovat

rompeg - 23.4.2016 v 21:07

Sušené maso :-)