3.1.2018

KICKBIKE RACE MAX 28 K.O. a další novinky u Kickbike pro sezonu 2018

Honza Vlášek Modely
PR článek
Co můžete očekávat od Kickbike v sezoně 2018? Nějaké to překvapení, spousty příběhů a dostane se i na fajnšmekry…

„Prostě nebyl čas,“ říká Jarda Tlapa, který vzal otěže řízení divize Kickbike Středovýchod do svých rukou. „Dělali jsme všechno a nic zároveň. Strávili jsme tisíce hodin v projektech typu Tour de France, Giro a dalších, které jsou sice fajn, ale braly nám čas a sílu potřebnou k tomu, abychom se pořádně starali o naše zákazníky, odběratele a členy Kickbike rodiny, do které patří každý, kdo na Kickbiku jezdí. Tomu je ale konec.“

Protože další velký projekt, stý ročník Vuelty na koloběžce, vypukne až v roce 2045, mají u Kickbike dost času na cokoliv, co je napadne. A začátek bude vcelku svižný, protože hned leden přinese změnu cen ve směru pro zákazníka pozitivním a také dvě speciální edice modelů Race MAX.

„Je pravda, že s cenami jsme po několika letech pohnuli u většiny modelů směrem dolů. Současně přivádíme do oběhu dvě speciální edice koloběžek - lahůdek, na kterých jsme si dali v poslední době opravdu záležet, strojů, které jsme v dané cenové hladině vyladili, já bych řekl, k dokonalosti,“ upřesňuje Jarda Tlapa.

KICKBIKE RACE MAX 28 K.O.

Kickbike v prosinci představil sériovou novinku Cross FIX, krosovou koloběžku s pevnou vidlicí, ale v tomto případě Jarda Tlapa hovoří o speciálních K.O. edicích koloběžek Race MAX 28 a Race MAX 20.

"Káóčko" na lety prověřeném hliníkovém MAX 28 rámu

„Před třiceti lety založil majitel Kickbiku Hannu Vierikko koloběžkový klub, který ke dnešnímu dni drží nejvíce světových titulů v koloběžkovém i ledoběžkovém sportu – Ketkupolkka Helsinki. K tomuto jubileu jsme chtěli postavit koloběžku, kterou se odvděčíme koloběžkářům za letitou přízeň, a tak jsme ve spolupráci s Láďou Bartůňkem dali dohromady nakonec hned dva stroje za stále rozumnou cenu, ale přitom v dané cenové relaci nabité tím nejlepším.“

První na řadu přichází hned na začátku ledna Kickbike Race MAX 28 K.O.

„Dlouho jsme přemýšleli co a jak. Nechtěli jsme striktně závodní stroj, ale koloběžku, na které můžete bez problému držet krok se špičkou závodního pole, ale současně s ní vyrazit na výlet. Abychom mohli použít nějaké ty moderní technologie, jako třeba tapered hlavovku s karbonovou vidlicí, dali jsme si rozpočet maloobchodní ceny do 18.000,- Kč a do toho jsme prostě nacpali to, co je podle našeho názoru v daném segmentu nejlepší,“ říká Láďa Bartůněk, který dal celý koncept v podstatě dohromady.

Vidlice Trigon, karbonové nohy, hliníkový krk a...Vidlice Trigon, karbonové nohy, hliníkový krk a... ...tapered hlava pro zvýšení tuhosti již hodně tuhé koloběžky....tapered hlava pro zvýšení tuhosti již hodně tuhé koloběžky.

Karbonová vidlice s tapered hlavovým složením byla kvůli markantnímu zvýšení tuhosti již tak hodně  tuhé koloběžky jasná volba, oříšek byla ale kola. „Hodně jsme doteď stavěli koloběžky na kolech od Campagnola, která jsou samozřejmě super, ale ta úplně nejlevnější silniční zapletená kola nejsou zase nic světoborného,“ upřesňuje Láďa Bartůněk, s čím si nejvíce lámal hlavu. „Prolezli jsme kde co a zvážili snad všechny možnosti, které trh nabízí, a nakonec jsme se přes Itálii, Francii a Ameriku vrátili zpět domů. Abychom v rámci rozumné ceny dostali to nejlepší,  nechali jsme si na zakázku postavit v Čechách nekompromisní silniční kola – holandský 25mm ráfek Ryde Edge, náboje od Bitexu a výplet dráty od Sapim. Z těch kol mám opravdu radost.“

Silniční kola na míru s obutím Continental Grand PrixSilniční kola na míru s obutím Continental Grand Prix

Kokpit koloběžky je také od české firmy - vsadilo se na Pells. A brzdy, to je klasika: „Váhali jsme mezi Campagnolem a Shimanem, ale protože brzdové páky od Campy neseženete a ty nejlevnější silniční brzdy od Campy nemají páčku na uvolnění brzdy, sáhli jsme po kompletní sadě Sora od Shimana,“ pokračuje Láďa Bartůněk.

„Navíc třeba mě, jako starého silničáře, by přímo bodalo do srdce, pokud bychom měli míchat brzdy od Campy a páky od Shimana. Za to se za starých silničářských let věšelo,“ dodává Jarda Tlapa.

Brzdy Shimano SoraBrzdy Shimano Sora

 „Láďa byl z „káočka“, jak koloběžce říkáme, opravdu nadšený,“ „no a když jsme se na ní svezli i my, bylo jasné, že opravdu neudělal chybu. Je to vskutku parádní stroj!“

„Káočko“, tedy Kickbike Race MAX 28 K.O., jde do prodeje právě dnes ve dvou verzích s bílým nebo černým kokpitem bez rohů. Ty lze ale případně ke koloběžce dokoupit.

Kokpit buď bílo - černý...Kokpit buď bílo - černý... ... nebo černý.... nebo černý.

„Týden po osmadvacítce jsme testovali „káóčko“ ve verzi Race MAX 20. A z toho jsme nadšení snad ještě více. Detaily si nechám pro sebe, ale udělali jsme z něj sportovní nejen silničářský stroj a do prodeje půjde někdy v polovině ledna,“ uzavírá Jarda Tlapa.

Káočka jsou tedy limitovanou edicí na počest legendárního koloběžkového klubu. Jsou určené komukoliv, kdo se chce svézt na nabité koloběžce za rozumnou cenu.

Technické specifikace koloběžky

Na počest Hannu Vierikka a klubu Ketkupolkka HelsinkiNa počest Hannu Vierikka a klubu Ketkupolkka Helsinki

Koloběžka s příběhem

Kickbike se v Čechách a na Slovensku profiluje jako „koloběžka s příběhem,“ což je vzhledem k tomu, co tyto koloběžky doposavad zažily, absolvovaly, nebo vyhrály, zřejmě patřičný název, jenže…

„Jenže jsme zjistili a upozornil nás na to třeba Vašek Jun, že ty příběhy nejsou nikde vidět,“ upřesňuje Jarda Tlapa. „Je hezké, že Kickbiky ujely Tour de France, loni Giro, jedou kolem světa, přes Sibiř, Kanadu a kdo ví kde ještě, ale pokud nejste echt koloběžkový fanoušek, musíte se hodně pídit, abyste se dopídili. Navíc nejen ty velké příběhy jsou zajímavé, leckdy jsou možná zajímavější ty menší, každodenní příběhy koloběžkářů.“

Co se ohledně koloběžek s příběhem chystá, kluci z Kickbiku zatím spíše tají, nicméně s příchodem jara by mělo být jasno. „Bude toho více, budou to věci, ze kterých budou mít fanoušci značky radost a ze kterých budeme mít radost i my. Rok 2018 je speciální. Česká Republika oslaví sto let od svého vzniku, koloběžkové Rollo lize bude 50 let, ve finské Multii se pojede třicáté ledoběžkové mistrovství světa, v Holandsku po osmé to koloběžkové. No a my kromě mnohého ostatního, to snad můžu prozradit jako takovou ochutnávku, otevřeme koloběžkové muzeum. Materiálů a příběhů máme za ta léta stovky, tak kdy, když ne teď?“ uzavírá plány Kickbiku Jarda Tlapa.

Zdá se, že je na co se těšit…