Přestože před vstupem do veletržního areálu v Letňanech jezdily již tradičně desítky koloběžek všech možných a nemožných výrobců, nepřinesl letošní FOR BIKES z koloběžkového hlediska v podstatě nic nového. Ve srovnání s loňským rokem, jako by se zastavil čas.
YEDOO
Pokud to vezmeme popořadě od vstupu, tradičně hned u brány jste mohli potkat YEDOO. YEDOO loni představily hliníkovou kolekci Alloy, která se ukázala v průběhu roku jako výborná. V trendu pokračují v Jedůčkách i nadále. Letos se podle slov konstruktéra Kuby Bostla chtějí soustředit hlavně na optimalizaci koloběžek tak říkajíc na míru každému zákazníkovi. Podle výšky, váhy a stylu jízdy by chtěli v YEDOO každému umět nastavit stroj podle jeho proporcí a přání.
Vytuněný Yedoo Wolfer na karbonuJedna novinka se přeci jen objevila, a totiž dětská YEDOO Friday. Vychází z konceptu dospělé Friday a vypadá to na opravdu pěkný a lehký dětský stroj. K dispozici by mohl být na podzim 2017.
Koncept dětské YEDOO FridayKICKBIKE
Kickbike vystavuje tradičně hned vedle YEDOO a letos to bylo hlavně o projektu stého Gira na koloběžce, které startuje za necelý měsíc. U stánku se, jak to bývá zvykem, točila kompletní koloběžkářská komunita a kafíčko teklo proudem.
Stánek Kickbiku byl věnovaný stému GiruJinak u Kickbiku nic nového pod sluncem. Kromě e-Cruise, tedy elektrické koloběžky, která jezdila venku, ale která je vlastně již starou novinkou, se na vylepšení řady a barev stále čeká. Snad tedy příští rok.
U Kickbiku se pravidelně točí známa jména - zde olympijský vítěz z Londýna David SvobodaVelorama
Naproti přes halu se usídlil Láďa Bláha a jeho Velorama. Kromě skládaček všeho druhu tu Láďa měl hlavně expedičně ověšené koloběžky Mibo a Morxes. Novinkou by mohlo být skládací gétéčko, které Láďa testuje na vlastní kůži – k dispozici prý v červnu 2017, pokud se dobře pamatuji.
Skládací král Láďa BláhaJinak pod hlavičkou Microadventures.cz Láďa předvedl spousty bikepackingových vychytávek na koloběžky pro ovešovače všeho druhu.
... a složené Mibo GTCRUSSIS
O halu vedle vystavoval tradičně ve společné expozici koloběžek a elektrokol CRUSSIS. Ani u CRUSSIS nic nového pod sluncem, ale podle slov Jakuba Danačíka se novinky chystají. Měly by být představeny v srpnu na Eurobiku.
Zatím tak CRUSSIS předvedl oblečení laděné k designu jednotlivých koloběžek.
Kolekce oblečení CRUSSISNovinkou u CRUSSIS jsou ovšem elektrické koloběžky Citybug a Jdbug, pro které se CRUSSIS stal výhradním dovozcem pro ČR a okolí. Nahradit by měly v Praze zakázané Segwaye, na jejichž principu dražší modely Citybug fungují, neboť jsou ovládány gyroskopem. Druhou variantou je klasické ovládání plynu na řídítkách. Cena této legrace se pohybuje od 8.000,- Kč do 22.000,- Kč v závislosti na výkonu koloběžky.
Elektrické stroje Citybug a JdbugKOSTKA
Také u Kostky nic moc nového pod sluncem. Novinkou je koloběžka typu FAT po vzoru Kickbike FAT MAX tedy s koly na tlustých 4.0 pneumatikách. Použití asi zejména pro půjčovny, protože stroj je o nějaké dvě a půl kila těžší než FAT MAX od Kickbiku a na tom se také moc do kopce nesvezete…
Po představení loňských nových barev a karbonové speciálky tedy i zde ticho po pěšině.
Morxes
A ještě závěrem nesmíme zapomenout na Morxes. Břéťa Krhut mi jako novinku ukázal nový koncept Imoly 28x28. Na výstavě byla v upgradované verzi s karbonovými komponenty. V základu by měla být s hliníkovou vidlicí.
Jinak Morxes bude jistě těžit z projektu Microadventures, protože koloběžky na bikepacking umí ověsit skutečně parádně.
Morxes Imola Imola sází na zadní véčkaZávěrem
Závěrem tedy můžeme shrnout, co jsme předeslali úvodem. Žádné převratné novinky a koncepty se v koloběžkovém světě nekonají. Skoro jako by vše již bylo vymyšleno. Nechme se překvapit, co přinese sezona 2018, snad to bude lepší…